Stage op een Turkse basisschool - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Vitalis college - WaarBenJij.nu Stage op een Turkse basisschool - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Vitalis college - WaarBenJij.nu

Stage op een Turkse basisschool

Door: Nika

Blijf op de hoogte en volg Vitalis

05 Mei 2012 | Turkije, Ankara

Lieve allemaal,

Mijn eerste stageweek zit erop.
En wat een week.

Maandag begonnen we met onze stage.
We moesten om 8 uur op stage zijn en hadden dus om kwart over 7 de taxi gepakt.
Dit houdt in dat we om kwart over 6 uit bed moesten. Er was geen ontbijt gelukkig hadden we zelf cornflakes. We kwamen om tien over half 8 op stage aan. De school was nog dicht. Er werd gezegd dat de school om tien voor 8 open ging.
We gingen naar binnen en vroegen naar de directrice de mensen op school vertelde ons dat ze rond kwart voor 9 aanwezig zou zijn. We werden in een soort koffiekamer neergezet. Rond 10 over 8 werden we opgehaald en moesten we naar iemand toe. Ik weet nog steeds niet wie dat was. rond 10 over half 9 werden we opgehaald.

We kregen toen uitleg over de stage en allemaal een verschillend rooster. Daarna kregen we een korte rondleiding door de school. Die school is zo ongelofelijk groot. we begonnen daarna in onze klassen. Het was heel vreemd. In mijn eerste klas waren 4 docenten aanwezig. Er zijn 3 Turkse en 1 Engels docent aanwezig in de klas.

De communicatie gaat erg moeizaam. De Turkse en Engelse docenten communiceren nauwelijks omdat de Turkse geen Engels kunnen en de meeste Engelse docenten kunnen geen Turks. Jammer genoeg is mijn Engels niet zo goed dat ik mijzelf zo kan uiten zoals ik zou willen.

Toen ik de eerste dag na stage thuiskwam voelde ik me zo slecht. Ik moest huilen en het wennen aan een nieuwe school is zo anders.

Dinsdag hadden we een vrije dag omdat het dag van de arbeid was. Furkan van SCW had een excursie voor ons geregeld. We zijn naar een traditioneel Turks museum geweest en hebben de watervallen bezocht.

Iedere woensdag beginnen we pas om half 1. De Engelse docenten beginnen om die tijd pas.

Ik heb 2 verschillende klassen. En wissel de hele dag door tussen deze 2 klassen. Dit hebben ze gedaan zodat wij bij de Engelse lessen aanwezig zijn.

De andere dagen ging goed en het lukt al beter om te communiceren. Ik pak ook sneller zelf werkjes op.

Het is nog steeds niet duidelijk of we alleen volgende week nog stage moeten lopen of de laatste week ook nog 3 dagen. Zoals heel deze reis blijft ook dit weer erg onduidelijk.

Met mijn heimwee gaat het redelijk goed. Ik wil heel graag naar huis want het is niet super hier. Gelukkig kan ik het volhouden hier. En ik ben op de helft dus we zijn er bijna.

Vanavond hebben we met heel de groep een BBQ feest. En morgen zou ik graag naar de hammam gaan. Want dat was vorige week niet meer gelukt. Hopelijk zijn er mensen die met mij mee willen.

We gaan trouwens iedere dag met de taxi naar stage omdat het 1,5 uur reistijd scheelt.

Gisteren avond zijn we nog even wezen shoppen en heb ik een leuke tas gekocht.

Ik mis Nederland en de mensen daar heel erg en ben blij als ik weer terug kom.

Ik mis jullie,

Liefs

  • 05 Mei 2012 - 11:43

    Claudia:

    Hallo Nika,

    Kan me voorstellen dat het niet altijd meevalt!
    Goed ook om dit te vertellen en moedig ook.
    Maar je doet het toch maar!
    Wat voor "vakken " hebben de kinderen daar?

    groetjes Claudia (docent Helpende zorg en welzijn)

  • 08 Mei 2012 - 20:38

    Rene Bernhart:

    knap meiden groet namens vitalis college docenten team

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Ankara

Op stage in Ankara

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2012

Dit was het dan...

18 Mei 2012

Terug naar Nederland...

17 Mei 2012

Afscheid nemen...

16 Mei 2012

Afscheid stage

15 Mei 2012

Kappersshow
Vitalis

Actief sinds 24 April 2012
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 34795

Voorgaande reizen:

22 April 2012 - 19 Mei 2012

Op stage in Ankara

Landen bezocht: